Sammandragningar

För några dagar sen fick jag noja att jag inte känt bebisen i magen.. När man håller igång för mycket under dagen så tänker man ju inte på rörelserna.. Det var små rörelser jag kände, men inte som innan. Men, dagen efter var jag lugnare och då kände jag också mer rörelser i magen! Hela familjen fick känna på vad som kändes som  ett knä eller fot som petade rätt ut! Häftig, och lite läskig känsla.


Annars har han nog mycket plats därinne fortfarande, för ibland ser man sparkarna väldigt tydligt utanpå magen, och så som med knäet...och ibland kommer sparkarna inåt och rätt på urinblåsan eller nästan bak mot rumpan känns det ibland. Sjukt konstig känsla.

Idag har jag haft en hel del sammandragningar under hela dagen...även ikväll när jag verkligen bara har legat still i soffan. Kanske beror det på dagen igår som var fullspäckad..


Annars mår jag toppen! Känner mig pigg och inga större krämpor. Lite stel/ont i rygg/svanskota om jag suttit för länge å haft känningar till foglossning vid blygdbenen till och från, men inget allvarligt. Det känns ju att vara gravid, helt enkelt...

På torsdag går vi in i vecka 28, sista vecka i andra trimestern. Sen klassas man ju som höggravid...

Här har vi magen för ett par dagar sen. Den börjar bli i vägen...men dumt att klaga nu..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: